Profile Image

Dídac Boza

Periodista

Rebequeries de la TDT

[pureHTML] “L'aprovació de la TDT de pagament per tràmit d'urgència és un exemple del clientelisme més ranci”. “Utilitzar un tràmit excepcional per una qüestió sobre la qual no existeix demanda social remet als pitjors usos autoritaris i intervencionistes i deixa sense capacitat de defensa jurídica aquells que es puguin sentir perjudicats”. Les frases pertanyen a un dels editorials que publica aquest divendres el diari El País.  

“Un trajo a mida fet per a afavorir els interessos de Mediapro i LaSexta, la televisió que dirigeixen diversos amics del ministre Sebastiàn i de Zapatero”, repetia una i altra vegada aquest matí el conductor matinal de la Cadena SER.  El mal humor del grup que edita el prestigiós diari i la primera cadena de ràdio d'Espanya és evident.

El sector de la comunicació espanyol ja és molt donat a les frases contundents i els posicionaments apassionats. Però noi!, quan ens toquen el negoci, no s'hi valen matisos.

Què ha canviat en relació a aquell any 2005 que ara sembla tant llunyà? No va ser el mateix govern, presidit pel mateix Zapatero, qui va obrir ràpidament la via legal per facilitar que Canal + passés a ser l'actual televisió en obert Cuatro. No va donar resposta aquella decisió a una necessitat del mercat de la televisió privada i a un interès empresarial molt concret del mateix grup de comunicació que ara se sent agredit per la TDT de pagament?

No sembla que la situació d'ara sigui massa distant d'aquella, amb la diferència, això sí, que ara patim una profunda crisi econòmica. La TDT de pagament és una possibilitat comercial més per ajudar a sostenir la complicada indústria audiovisual y LaSexta, efectivament, ja té un projecte empresarial en marxa per explotar drets de futbol a través de la TDT de pagament.

Vol dir això que només s'autoritza la TDT de pagament per a la tele de Jaume Roures?. Evidentment, no. Si ho desitja Sogecable, la divisió televisiva de Prisa, pot dedicar un dels seus canals de TDT a continguts de pagament, com ho pot fer Telecinco o Antena 3 TV.

Com que estem parlant d'un dels grans pilars de la comunicació al país en el sector privat, hem de pensar que ens trobem davant una tempesta d'estiu. Quan d'aquí unes setmanes (o uns mesos) s'hagin superat les irritacions inicials hauran d'aflorar noves estratègies empresarials i nous projectes. Són temps difícils que no aconsellen gastar gaire energia en rebequeries. [/pureHTML]

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.