Profile Image

Dídac Boza

Periodista

Discreció, prudència i constància

[pureHTML]

[p]imatge[/p]

Discreció, prudència, constància… Tres virtuts que han d'acompanyar qualsevol negoci o negociació, tres conceptes que apareixen algunes aquests dies en les informacions relatives a qüestions clau per a l'economia catalana.

Discreció:
És imprescindible -diuen sobretot des de la Generalitat- perquè prosperin les dues operacions de fusió entre caixes d'estalvis catalanes.que estan en marxa ara mateix: la del grup de caixes comarcals (Sabadell, Terrassa, Manlleu i potser també Manresa) i la de les caixes públiques (Catalunya, Girona i Tarragona). “El govern acompanya però no intervé”, repeteixen les veus del Govern català. No estan els temps ni les entitats financeres com per poder resistir fusions frustrades com va passar en els anys 1978 i 1993.

Prudència:
També l'aplica el Govern català tant com pot ara que s'ha arribat a la recta final (esperem-ho) de la negociació del finançament. A aquestes alçades, els números “les carrega el diable”. Montilla i Castells, d'una banda, i Zapatero i Salgado, de l'altra, han de procurar prendre el menor mal possible quan es facin públiques les dimensions del nou finançament autonòmic. Siguin quines siguin les xifres finals, a Catalunya CiU dirà que el nou sistema es queda curt i a altres comunitats de l'Estat no faltarà qui aixequi la bandera del greuge comparatiu. El repartiment dels diners és -sens dubte- el tema més sensible dins l'entramat autonòmic esspanyol.

Constància:
És el concepte aplicable a l'aeroport de Barcelona i al sector aeronàutic català. Insistir i perseverar en el reclam d'una gestió pròpia per l'aeroport de Barcelona és el que porta fent la societat civil i les institucions públiques catalanes, començant pel Govern de la Generalitat. Com ja ha passat altres vegades en la història (fins i tot en la història del propi aeroport), a base de  ser pesats, sembla que ho aconseguirem. Constància també la que va aplicar el Govern català fins aconseguir concitar voluntats i interessos empresarials per rescatar la companyia Spanair i posar-la al servei d'una estratègia aeroportuària catalana. Constància -finalment- la que necessiten els seus nous dirigents de la companyia per aconseguir el reequilibri financer l'any 2010 i beneficis el 2011. [/pureHTML]

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.