Profile Image

Dídac Boza

Periodista

Montilla i la fórmula catalana contra la crisi

[pureHTML] [p] [/p][p]En mig de la travessia del desert que suposa aquesta crisi, hem trobat en els darrers dies alguns oasis de bones notícies: Nissan fabricarà el seu nou model de furgoneta a la seva planta de la Zona Franca de Barcelona, Volkswagen podria confirmar aquest mateix dimarts que el futur Audio Q3 es farà a Martorell, ja sabem que al mes de maig finalment sí que hi haurà Saló de l'Automòbil i potser -vés per on- serà la més brillant de les últimes edicions. Fa algunes setmanes, en temps tants durs com els que estem vivint, es confirmava la compra de companyia Spanair per empreses i institucions catalanes.[/p][p]Notícies a contracorrent de la tendència general que fan de baló d'oxigen per ajudar-nos a respirar millor l'aire viciat de tanta depressió econòmica i financera. És evident que per sí soles aquestes novetats no resolen tots els problemes però també és molt clar -com explicava aquest cap de setmana un diari català- que són exemples de la fórmula catalana contra la crisi: davant la dificultat, acció. La clau és tan elemental com necessària.[/p][p]La fórmula l'aplica la societat catalana en el seu conjunt i, és de justícia reconèixer-ho, l'està impulsant en primer terme el Govern de Catalunya i el seu president. Quan fa poques setmanes els empresaris catalans del metall reclamaven mesures, llançaven el seu missatge a l'Administració en general però el to de reclamació semblava més encarat cap a Madrid. Aquells mateixos empresaris ja coneixien de primera mà, en aquells moments, l'activitat desplegada pel president de la Generalitat, José Montilla i per alguns dels seus consellers i departaments en la reacció davant la crisi.[/p][p]Empreses com Seat, Nissan i Ficosa han rebut injecció de diners públics, bona part de les quals surten de l'Institut Català de Finances. Montilla ha entomat personalment bona part de les gestions per salvar tot el que es pugui del teixit industrial més estratègic. A París, ha mantingut contactes amb els directius de Renault, que són els amos de Nissan; al Japó ha parlat amb responsables de Sony i d'altres multinacionals presents a Catalunya. I aquí, al país, el propi president s'ha implicat directament en la tasca de concitar voluntats públiques i privades per tirar endavant projectes com el de la companyia aèria catalana. [/p] [/pureHTML]

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.