Jo no viatjo amb Ryanair

En el moment d’escriure aquestes ratlles, poques hores abans d’unes petites vacances familiars projectades fa un parell de mesos, m’acaba d’arribar un correu electrònic amb el segon avís de la companyia Ryanair. Em recorden el reguitzell de normes i restriccions, pel que fa a facturació, als equipatges, targetes d’embarcament, als canvis (tots ells molt penalitzats, naturalment) Segur que en les pròximes hores arribaran més avisos fent-me saber, entre d’altres coses, la conveniència de fer el check-in online abans d’arribar a l’aeroport. El robot que envia els missatges no sap, òbviament, que des de fa setmanes vam decidir que havia estat un error comprar els bitllets amb Ryanair, empresa líder en queixes d’usuaris que al·leguen abusos, maltracte i absoluta desconsideració cap als clients. El cas és que tant bon punt vaig haver adquirit els bitllets en línia per un viatge domèstic programat per aquest mes de juliol, em van arribar alarmants testimonis directes de com se les gasta Ryanair amb els clients que, incautament, cauen en els seus paranys.

Una companya de feina m’explica com -tot i haver observat tota l’encotillada normativa prèvia a l’embarcament- no li van permetre pujar al vol que havia reservat i pagat entre Barcelona i un aeroport de les Canàries. El problema és que nom que hi havia escrit al seu bitllet i el del DNI no coincidien ‘exactament’. El gran ‘delicte’ de la frustrada passatgera era no haver reservat amb la fórmula estratosfèricament llarga que té el seu nom segons el santoral catòlic, que és com tal i com apareix al seu DNI.

De res no va servir argumentar la dificultat d’encabir la versió bíblica de la seva referència onomàstica en el formulari de reserva. Va ser inútil posar de manifest la coincidència evident dels dos cognoms, de la foto i del número DNI. No hi va haver res a fer perquè l’operària del mostrador de Ryanair es va mostrar inflexible: “Vostè no volarà amb aquest avió”. Era l’última paraula de la companyia. L’última de la meva amiga no va poder ser cap altra que un sarcàstic “Moltes gràcies!” abans de resignar-se a comprar un altre bitllet amb una línia diferent.

Conegut aquest episodi lamentable m’interesso per més experiències de persones properes viscudes amb la línia irlandesa. En poques hores, tres diagnòstics coincidents: “Ull amb amb l’equipatge perquè ràpidament tot ho consideren excés”, “Compte el check-in”, “Són molt cutres”, m’adverteixen.

Escoltat tot això, el grau d’alarma es dispara. Ho consulto amb déu Google i, caient del núvol, un allau de greuges amb Ryanair envaeix la meva pantalla.

http://www.indefenso.com/tag/quejas-ryanair/
http://www.indefenso.com/2012/02/ryanair-me-factura-lo-que-le-da-la-gana/
http://www.guirilandia.com/2010/02/22/20-razones-para-odiar-a-ryanair/

Dos dies després d’haver comès l’error d’adquirir bitllets amb Ryanair vam decidir renunciar-hi i contractar el vol amb una altra companyia. Vam fer últim intent perquè algú altre pogués aprofitar els diners invertits i vam oferir a una parella amiga els nostres vols com a regal. Un regal -això sí- acompanyat de tots els advertiments que ens havien traslladat. El nostre oferiment (santa innocència!) consistia en fer un canvi de nom (estàvem dins de termini perquè faltaven dos mesos per al viatge) i passar-los les targetes d’embarcament un cop convenientment adaptades als seus nous usuaris. També això ho vam acabar desestimant.

Canviar el nom d’un bitllet de Ryanair costa entre 110€ i 160€. Hauríem pagat més del doble per l’error inicial de contractar un servei que, segons totes les referències rebudes és infame. Equivocar-se un cop pot ser comprensible, però repetir, i fer-ho a més a més pagant, seria una estupidesa imperdonable.

Farem les vacances allà on havíem previst, amb les dates que havíem fixat, però ningú no volarà aquest diumenge, 15 de juliol amb dos determinats bitllets de Ryanair des de Barcelona fins a Menorca.

Dono per ben empleats els diners perduts si aquest article serveix per orientar a persones que estiguin planificant ara el descans dels propers dies. Ens podem consolar pensant que nosaltres també hem fet una petita contribució (a fons perdut, com la Generalitat) a favor de l’activitat d’un aeroport català com el de Girona i amb aquesta tranquil·litat d’esperit passarem -em penso- unes bones vacances.

#jonoviatjoambryanair

1 thought on “Jo no viatjo amb Ryanair

  1. Malgrat que Ryanair diu que ha suavitzat les normes. A mi, per ficar els meus cognoms a la meua dona per error, i després d´haver telefonat a Irlanda varies vegades, em digueren que tenia que treure un altre bitllet i és el que vaig tindre que fer. A l´altra m´ho pensaré. Ryanair podría haver-me solucionat el tema des de la central d´Irlanda, no?
    Amb la nova competència cada volta més gran Ryanair podría tractar millor als clients, però cada dia pareix que va perdent-ne més.
    L´altra cosa és que encara ens estan cobrant per la gestió amb targeta de crèdit, cosa que és il.legal i deuriem fer pressió perquè açò s´acabés ja d´una. Gràcies pel seu bloc. Salutacions.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada